02/09/2013

2 sep

Bildkalas coming up! Inleder med några bilder som jag tog för någon månad sedan. De föreställer Alfons och hans nya tunnel. Kärlek från första stund!
















































Och nu några bilder från förra helgen, när jag var i Stockholm med Kaisa och Victoria. På lördagen såg vi Robyn, Winnerbäck och kent. Men innan det tog jag en promenad i Gamla stan och övade på freelensing.



















































På eftermiddagen, innan Victoria kom till stan, tog jag och Kaisa en kopp te hos Therése och Stoffe.






















Och på måndagen hände det äntligen: jag såg Peter LeMarc live! Han ger ytterst sällan konserter nu för tiden, så en inspelning av Tack för musiken var det närmaste som gick att komma. Därför gick jag och Victoria dit. Och jäklarns, vad bra det var. Live-versionen av Drivved gick rakt in på min topp 10-lista över bästa liveupplevelser någonsin. Och då måste ni som läser ändå påminna er om att detta alltså var en tv-inspelning, med filmkameror som härjade både här och där, inspelningspersonal både framför och bakom scenen och så vidare och så vidare. Att Peter trots detta lyckades få till intensiteten som låten kräver för att bli riktigt, riktigt bra är stort. Och så ett otroligt lidelsefullt munspelssolo på slutet, där Peter till och med gick ner på knä och spelade. Himlans fint. När ordinarie inspelningstid var slut var Peter tydligen så uppe i varv att det blev ett extranummer, där han stagedivade så gott det gick på Maximteatern. Det vill säga sprang rakt ut i stolarna och hoppade över rad efter rad. Fantastisk kväll, alltså.































På tisdagen åkte jag och Victoria hem till Linköping. Tog en morgonkaffe i väntan på tåget.






















Och på kvällen flyttade den här kompisen hem till oss:























Och på tal om Frances kommer här lite fler bilder på henne (och några på Alfons).


















































Slut på bildkalaset. Fast fler lär ju komma.

No comments: