18/04/2016

18 april

Som bekant har jag en musikblogg. Ja, den uppdateras endast sporadiskt och det måste vi alla lära oss att acceptera och leva med. Just nu har jag i alla fall ett projekt igång där, nämligen att lista de femtio bästa skivorna släppta mellan år 2000-2015. Att fundera över och sätta ihop denna lista har visat sig ta mycket längre tid än jag trodde att det skulle göra. Hittills har jag hållit på i ett par veckor med övervägandet. Än så länge kan listan alltså inte skådas i bloggen, men här ska ni nu få ett smakprov eller en teaser som vissa tycker om att kalla det. Observera att dessa titlar fortfarande är i arbetsstadiet och om någon dag eller så - när jag lyssnat igenom ytterligare någon skiva jag överväger att ta med - i värsta fall har petats bort:









Beslutsångesten är minst sagt stor i mitt huvud just nu, men det är ju också något väldigt tillfredsställande med att skapa listor. Därför kan jag gladeligen ägna några veckor till åt att lyssna igenom album och jämföra dem mot varandra. Återkommer när listan är helt klar.

No comments: