28/11/2009

nov 28

Nu när jag har funderat i ett par dagar har jag kommit på att jag nog inte har särskilt mycket intelligent att säga om Lalehs spelning i Norrköping i torsdags. Man måste liksom gå och se Laleh live för att förstå vilken ofattbar publikkontakt hon alltid lyckas skapa. Laleh spelade i alla fall många låtar. De flesta var gamla, men ett par nya hann hon med också. Dessutom hann hon med en liten gitarrskola plus önskelåtar på slutet (publiken vägrade lämna lokalen, så det blev önskestund till slut).

Innan spelningen köpte jag Laleh-boken. Den där som innehåller texter och teckningar av Laleh. Jag har letat efter den i mer än två år. Så det var ju tur att jag gick på en Laleh-spelning igen och lyckades få tag i boken, till slut. Fantastisk kväll, i alla fall. Laleh är en riktig glädjespridare.






1 comment:

Victoria said...

Fina bilder:)