01/12/2011

1 dec





Såg ju som sagt Ben Howard i Stockholm i fredags. Tre personer stod på scenen och bankade tidvis för fullt på sina instrument. Då lät de som många fler än bara tre stycken. Det var en minst sagt magisk konsert. Ben verkade väldigt förvånad över att det var så många där (Kägelbanan var fullsatt), och att publiken var så bra. Vi var faktiskt en väldigt bra publik. Ben såg lycklig ut. 

Bilderna ovan är tagna med min mobilkamera. Jag vågade inte ta med min systemkamera, eftersom jag inte visste hur det var med kameraförbud. Det visade sig dock att man fick ha med sig hur många kameror man ville. Jag kände mig halv under hela spelningen, som jag alltid gör när jag inte har med min kamera på konserter. Ljuset på spelningen var jävligt schysst, också, så jag grät nästan inombords när jag tänkte på alla fina ögonblick jag inte kunde föreviga med mitt 50mm. Men men. Livet går vidare! (Och resten av mitt liv kommer ju att levas med minnet av den fina upplevelse som Ben och hans vänner bjöd på.)

Innan konserten köpte jag förresten två Ben-skivor! Albumet Every Kingdom, och så EP:n Old Pine. 150 riksdaler för två mästerverk! Mycket bra.

No comments: