03/12/2011

3 dec

Saker som abrupt tagit slut i min blogg:
- 30 day song challenge.
- Inläggen där jag fokuserade på barndomsminnen.

Kanske är jag inte så bra på att fullfölja saker som jag tror att jag är? Jag vill gärna vara en sådan som avslutar det jag har påbörjat. Men nu när jag reflekterar lite över mig själv tycks så inte vara fallet. Några saker som jag påbörjat men aldrig fullföljt:

- Min Good Charlotte-bok. Den skulle innehålla fakta om alla medlemmar, texter från alla skivor, fakta om skivor/låtar/videor, en massa bilder, autografer från alla medlemmar, citat från medlemmar, mina minnen från att ha träffat dem och annat smått och gott. Boken ligger halvskriven i en kartong på vinden. Den är rolig att bläddra i, trots att den aldrig kommer att bli klar.
- Mitt fotoalbum. Okej, ett fotoalbum får ta tid. Det jag håller på med nu har jag hållit på med i flera år, och jag har inte klistrat in en enda bild på mer än ett år, säkert. Har dock sorterat upp bilder efter kategorier och hur jag ska klistra in dem. När jag orkar.
- Göra rent badrumsväggarna. När vi flyttade in i den här lägenheten för snart två år sedan var väggarna i badrummet väldigt smutsiga. I februari (tror jag) för två år sedan började jag göra rent dem. Jag hann en tredjedel. Nu har det gått så lång tid att jag inte bara kan fortsätta, utan måste börja om för att den första tredjedelen har blivit smutsig igen.

Det där är några oavslutade saker som poppade upp i min skalle så här på lördagen. Finns med stor sannolikhet fler saker. Men har inte tid att fundera mer nu. Ska plugga resten av dagen. Läsa böcker som jag har valt till min kurs i ämnesdidaktik.

No comments: