07/12/2011

7 dec




Som jag alltid gör den 6 december så fyllde jag år i går. 22 år är jag nu. Känner mig dock som 17 eller max 18, men det är en annan sak. Som min moster Eva sa - efter att ha sjungit en enastående version av The Beatles Yesterday - "Alla andra är gamla". Japp. Så kommer det alltid att vara i mitt liv. Jag kommer alltid att vara ung och fräsch.

Frugan hade köpt två presenter till mig. Den ena öppnade jag vid eftermiddagsfikat när jag kom hem från praktiken, och den andra öppnade jag efter middagen. Jag fick en anteckningsbok från Moleskine, och en tjocktröja från Atticus. Blev hur glad som helst! Ska ha Atticus-tröjan på mig minst varannan dag och skriva djupa black as my emo soul-grejer i min Moleskine. (Eller så kommer jag att skriva bloggidéer, så brukar det nämligen bli med mina anteckningsböcker. Analoga bloggar.)

Efter att ha ätit min önskemat kycklingsallad så åt vi efterrätt. Planen var att jag skulle ha ätit tiramisuglass, men den var slut på Hemköp. I stället åt jag chokladglass. Det är ju också gott. Vi såg filmen Marley & jag. Jag hade inte höga förväntningar, men den var faktiskt rolig. Lagom underhållning. Ibland är det så skönt att se lättsmälta filmer. Och sedan kan man ju inte annat än gilla Jennifer Aniston.

No comments: