03/12/2012

3 dec

Har ingen lust att gå till skolan i dag. Och har jag ingen lust att gå dit, då är det ingen idé att gå. Lär ju inte vara särskilt koncentrerad på föreläsningen om jag inte är motiverad, liksom. Tänkte plugga hemma i dag, i stället. Kanske göra något på mitt examensarbete för en gångs skull. Snart är det väl dags att dra igång med examensarbete nummer två (du som kom på att folk på lärarprogrammet ska skriva två examensarbeten - må du brinna livligt i helvetet), och då är det ju bra om jag börjar bli klar med det första. I alla fall någorlunda.

För ungefär en timme sedan såg jag julkalendern. Var uppe redan klockan sex, för Alfons var busig och då kan man inte sova. Livet som kattkvinna tar på krafterna ibland. Tur att han är gullig, i alla fall. Nu sitter jag och laddar inför dagens första kopp kaffe med lite musik som en gammal klasskompis har varit med och skapat. Det är fint att lyssna på musik som folk man känner har gjort, tycker jag. Känns liksom lite närmare; lite mer verkligt. Det jag lyssnar på är Mamont. De släppte tidigare i år sin debutplatta Passing Through the Mastery Door. Lyssnar vanligtvis knappt alls på den här typen av musik (typ stoner-rock), men ville så klart höra hur kalaset låter. Den låt jag tycker bäst om hittills är Creatures. Det är hur som haver en skiva med riktigt tight ljud; jag gillar verkligen själva produktionen. Mycket proffsigt.

Jaha. Nu är det väl dags att fixa en kopp kaffe. Försöka komma igång med dagen. Vi får se hur det ska gå.

No comments: