11/02/2014

11 feb

Bea "Brandmannen" Karlsson. Där har ni det. Mitt nya namn. Jag räddade nämligen en katt i dag. Och med katt menar jag Alfons. Och med räddade menar jag hjälpte honom ner från garderobshyllan. Han hade lyckats klättra allra längst upp i en garderob. Hur han hade gjort vet jag inte. Jag kom in i sovrummet och tittade efter honom på de vanliga ställena i garderoben, men där var han inte. Då lyfte jag blicken och såg hans huvud sticka fram där uppe. Han verkade inte jättesugen på att hoppa ner, eftersom det var över två meter till golvet. Jag fick helt enkelt hämta en stol som jag ställde mig på för att lyfta ner honom. Men då backade den rackaren, så att han halvlåg längst bak på hyllplanet. Och så långt räckte inte mina armar. Till slut fick jag dra ut honom i bakbenet (ej våldsamt, så klart) så att jag kunde få tag i honom och därmed var han räddad från dagens äventyr.

Arkiveras under Svenska hjältar-galan.

(Obs! Hade jag varit en riktigt inbiten bloggare så hade jag så klart tagit en bild på Alfons innan jag lyfte ner honom. Men det gjorde jag alltså inte. Sorry.)

No comments: