27/03/2014

27 mars

Hahahahahahahahahahahaha kom just att tänka på examinatorn jag hade på mitt ena exjobb. Han var en gråhårig glasögonprydd gubbe som tyckte att jag använde för många kommatecken när jag skriver. Lösningen han hade på "problemet" var att skriva "rensa kommatecken" som en punkt på åtgärdslistan inför slutgiltig inlämning av exjobbet.

Hahahahaahahahahahahahahahahahaha.

Gå och lägg dig, gubbe, säger jag bara.

Obs! Det var samma gubbe som var emot blankrad, eftersom han inte tyckte att blankrader är "akademiska". Så han sa åt mig att ta bort alla blankrader och ha en enda lång texthärva. Min handledare tyckte att han var störd (okej, lätt överdrift, men hon tyckte att han var lite väl mycket). Hoppas han hittar min blogg så ska han få se på kommatecken och blankrader.

*Lägger mig Carrie Bradshawskt i sängen - på mage med benen i luften - öppnar locket på min mac och låter följande ord dramatiskt ramla in på den tomma dokumentsidan: Finns det något värre än språk-/formaliapoliser som inte är öppna för förslag?*

No comments: