09/03/2014

9 mars
























Det går framåt med vår lägenhet! Victoria och jag tar en sak i taget. Några av sakerna vi behöver ta tag i:
* Klura på vilka bokhyllor vi vill ha + köpa dem.
* Tror att vi typ har bestämt oss för att ha stringhyllor med skåp som tv-bänk, så det behöver vi köpa.
* Fixa fler hyllplan för bättre förvaring i garderober i sovrummet.
* Fundera över vilket skrivbord vi vill ha + köpa det.
* … och sedan köpa en skrivbordsstol.
* … och en stationär Mac.
* Spara pengar till vardagsrumsmatta. Och så ska vi ju hitta en bra matta, också.
* Hitta en bra lösning för matta i hallen. Dörrmatta eller inte, och så vidare.
* Bestämma oss för vilka sänglampor vi vill ha + köpa dem.
* Hitta en bra stereo och köpa den. Jag saknar mina skivor. Jag saknar att lyssna på mina skivor på riktigt och inte genom iTunes.
* Köpa någon form av golvlampa att ha vid soffan. Där vill man ju sitta och läsa, liksom.
* Köpa en taklampa till köket. Jag vill ha en Bumling, men vi får se.
* Köpa gardiner + gardinstänger.
* Hitta några bra ställen att sätta upp gitarrfästen på väggarna, så att gitarreran slipper ta golvplats.

… the list goes on, som det heter. Vår senaste investering var nytt köksbord och nya köksstolar. Bord från Ikea, stolar från Hay. Och så satte vi upp den där tavlan (se bild) så länge, som en färgklick. Nästa grej vi sparar pengar till är att vitlasera parketten och att måla om alla tak samt väggar. Möjligtvis vill vi ha en mysig tapet i hallen. Ja, ni förstår var vi lägger alla våra pengar nu för tiden. Och även var vi kommer lägga alla våra pengar de närmaste åren.

Förresten så är jag mycket stolt över att ha hållit liv i en Ica-basilika* i flera dagar. Alltså den mår fortfarande bra och ser inte alls vissen ut. Och jag har inte ens planterat om den! Så här har jag gjort: vattnat underifrån cirka två gånger om dagen (ljummet vatten). Låtit den stå i fönstret där det finns ljus. Ibland har jag ställt basilikan på köksbänken, under lysröret, på kvällarna för att den ska få extra ljus.














































* Varför står det inte basilICA på Icas basilikor?

No comments: