29/08/2016

29 aug

I lördags var jag för första gången på Popaganda. Innan dess hade jag aldrig riktigt fattat hur de fick plats med en festival på Eriksdalsbadet, men nu kunde jag ju med egna ögon se att det går alldeles utmärkt. Jag hade egentligen inga planer på att gå dit eftersom jag redan hade spenderat väldigt mycket pengar på konsertbiljetter inför hösten och vintern. Men så visade det sig att Tiger Lou hade bokats och då var jag ju tvungen att köpa biljett. Ett av de bästa banden på denna planet sedan tidernas begynnelse, liksom.

Så här såg det ut när de spelade:



En väldigt bra spelning, om än lite märkligt att höra Tiger Lous låtar i strålande solsken... Rasmus fick liksom kisa in i solen och skjortan var genomblöt av svett.

Förutom Tiger Lou såg jag och dem jag var där med Amanda Bergman (älskar fortfarande Hajen och allt hon tar sig för till döds), Deportees, [ingenting] och...





... Belle and Sebastian! Detta gäng hade jag pinsamt dålig koll på sedan innan (har väl då och då lyssnat på de mest kända skivorna, men det är typ det). Det visade sig att de var ett mycket underhållande liveband som jag gärna skulle se igen i ett mindre sammanhang.

No comments: