09/09/2009

sep 9

I skolan i dag har vi pratat om och jämfört våra läsarbiografier, det vill säga när vi började läsa, hur vi har utvecklat vårt läsande och så vidare. Med tanke på att vi alla är sugna på att bli svensklärare visade det sig att större delen av klassen är och har varit flitiga läsare. Ingen chockerande upptäckt. Vi har även diskuterat Lena Anderssons Var det bra så?, en roman vi hade i uppgift att läsa tills i dag. Mycket bra bok, tyckte de flesta av oss. Om jag skulle sammanfatta boken skulle jag beskriva den som en samhällsskildring om hur jävligt det är att växa upp. I någon tidningsrecension har boken fått kommentaren "Som Ebba Grön fast på bok".

Just nu kaffar jag. Victoria är ute på äventyr med sin mor. Jag ska nog läsa lite. Skönlitteratur. Är trött på kurslitt. I kväll ska Victoria och jag gå på bio för att se nya Beck-filmen. Hoppas att den är bra!

1 comment:

Victoria said...

Mysigt med bio:)