15/06/2011

15 juni

Både Victoria och jag tyckte att hennes iPhone 4 drog fasansfullt mycket batteri på skrämmande kort tid. Det är ju ändå 2011, tänkte vi liksom. Jag insåg att det antagligen finns något att göra åt batterislukeriet. Sagt och gjort besökte jag min lilla vän (Google) och fick - som väntat - fram många tips. Så nu har jag suttit och stängt av onödiga funktioner och appar och dessutom visat Victoria hur hon själv ska kunna stänga av onödigheter i framtiden. Appar och notiser som drar batteri.

Jag borde för övrigt få min iPhone vilken dag som helst nu. Kanske i morgon. Men vågar inte hoppas på något för då blir man ju så besviken. I morgon, ja. Victoria ska iväg på någon utbildningsdag hela dagen så jag kommer att dö av tristess. Och alla mina vänner (som befinner sig på någorlunda nära avstånd) har fullt upp, så ingen har tid att umgås med mig.

Slutsats: får jag inte min iPhone i morgon så dör jag.

Oj, vilken fantastiskt bra mening. Nästan som en boktitel. Eller i alla fall titeln på en melankolisk diktsamling. Från ett i-land, givetvis.

2 comments:

B. said...

Åh, tipsa mig också, snälla! Min behöver laddas ungefär varje dag och det känns ju inte helt okej!

bea said...

bra tips för att spara: gå in på inställningar och stäng av alla onödiga grejer. exempelvis platstjänster, bluetooth, notiser, push-notiser, wi-fi. sänk ljusstyrkan. gå in på e-post-inställningar och bestäm hur ofta du vill att telefonen ska hämta nya data (jag gör det manuellt). stäng av alla appar när du inte använder dem (dubbelklicka på hem-knapp, håll inne en app tills den börjar röra på sig och kryssa sedan). ibland stänger jag av 3G, när jag vet att jag inte ska surfa på ett tag. 3G drar mycket batteri, särskilt om man bor i ett område som har halvtaskig 3G-mottagning.