21/06/2011

21 juni

I DN härom dagen sa Måns Zelmerlöw för övrigt följande: "Jag har en diger Spotifylista som jag lyssnar på under dagarna, med allt från Coldplay och John Mayer till Imogen Heap och Glasvegas."

Ursäkta? Är det bara jag som tycker att detta är ett extremt ointelligent uttalande? Att kombinera orden "allt" och "från" leder till att folk får förväntningar om att wow, här kommer några alternativ eller kategorier med en bred spännvidd. Och så bajsar han ur sig Coldplay och Glasvegas som de yttersta polerna på denna (enligt förväntningarna) enorma spännvidd.

Här kommer därför en officiell hälsning till Måns: Hej, Måns. Jag tycker att du ska tänka dig för innan du talar. Det där du sa i DN får dig inte framstå som en kille med bred musiksmak. Tvärtom lät det ganska onyanserat. Du kunde lika gärna ha sagt "Jag lyssnar på allt från Backstreet Boys och Take That till NSync och Westlife". Så bred musiksmak verkar du ha (även om mitt exempel ju täcker pojkbands-genren, och därifrån är det ju ett STORT kliv till Coldplay och John Mayer. Not.) Vänligen ring mig om du vill ha tips på vilka andra genrer som finns här i världen.

No comments: