20/06/2011

20 juni


Fick min iPhone i dag! Egentligen fick jag den inte, eftersom ingen avi kom med posten i dag heller. Då ringde jag till Telenor och klagade, eftersom jag nu satt utan telefon (de har utporterat mitt nummer från Tele2). Och passade det tydligen att ge mig kollinumret (innan har de bestämt sagt nej "på grund av bedrägeririsken") så att jag kunde gå och hämta paketet på Preem. Herregud. De där Telenor måste börja jobba lite på att göra sina kunder nöjda.

Nu har jag i alla fall en iPhone. En vit. Jag har döpt den till Hans-Gerard von Silfverstolpe. I folkmun är han endast känd som Gerard. Då pratar vi inte om något häftigt amerikanskt namn, utan det försvenskade [hjäärard]. Att han egentligen heter Hans-Gerard beror på att han är gift med Victorias telefon Greta (Hans och Greta, liksom). von Silfverstolpe slängde jag dit för att det låter minst lika töntigt som [hjäärard]. Det klingar, liksom.

På bilden där uppe ser ni ännu en ny familjemedlem: körsbärstomatplantan Konrad Blom. Jag och Victoria köpte honom i lördags när Victorias mamma och hennes man var här och hälsade på. Visst är han söt, Konrad? När han har växt till sig några decimeter kommer han (förhoppningsvis) att ge oss gratis mat (tomater). Riktigt bra, ju! Vem tackar nej till gratis mat, liksom?

Nu återstår följande frågor: 1) hur ska jag kunna motstå att sätta ett klistermärke på Gerards otroligt vita och släta baksida? 2) hur gör man för att lägga in en mp3-fil som ringsignal på iPhone? Måste googla på det. Kan ej leva mitt liv normalt om jag inte har The Five Stairsteps gamla dänga O-o-h Child som ringsignal.

2 comments:

B. said...

Härligt! Gillar att du namnger alla prylar. Mitt tips på hur du ska undvika att förstöra den vita släta baksidan, är att du köper ett inte allt för dyrt fodral till telefonen - som du kan klistra på. ;)

bea said...

jag är egentligen inte rädd att förstöra baksidan (jag är hardcore), men jag blir så sugen på att klistermärka alla släta och tomma ytor jag ser! vill dock inte sätta ett klistermärke på gerard och sedan ångrar jag det efter några månader...