23/11/2011

23 nov

Nu blir här tyst i några dagar. Jag och Victoria ska tillbringa helgen i Stockholm. Främst eftersom vi ska se Ben Howard ha sin gitarr i sitt knä men även för att vi vill gå på stan och äta hotellfrukost. I morgon eftermiddag åker vi till Nyköping. Mellanlandar där. Går ju fortare att åka till Stockholm på fredag morgon, då. Kul att träffa mamma och pappa också! Tror att det blir pizzamys.

Just nu sitter jag och funderar på om jag ska ta med min kamera till Stockholm eller inte. Dilemmat är följande: på många spelningar får man inte ha systemkamera (men av någon jävla anledning får man gärna ha kompaktkamera - idiotvärld!), så jag vågar inte chansa på att ta med kameran dit. Blir ju väldigt krångligt om de säger att jag inte får komma in med kameran. Har ingenstans att lämna den så länge, liksom. Vill helst inte lämna en kamera för x antal tusen kronor på hotellrummet medan jag är iväg i flera timmar. Det jobbiga med om jag inte tar med kameran är att då kan jag inte fota på hela helgen. Förutom med mobilkamera, så klart.

Men oj! Nu - mitt i skrivandet - kom jag på en lösning! Jag tar med en av mina anloga kameror! Ingen risk att lämna en sådan på hotellrummet medan vi är på spelning. Och så kan jag fota resten av helgen! Så ska jag banne mig göra.

Jaha, då var det problemet löst. På söndag, när vi har kommit hem igen, måste vi julmysa. Det innebär att storstäda, julpynta och baka lussebullar. Det innebär även att jag går runt i en tomteluva hela dagen. I dag köpte jag Kerrang!:s Blink-182-special. En tidning fullproppad med affischer och klistermärken. På söndag, mitt i julmyset, ska jag sätta upp en massa affischer på insidan av mina garderober. Återkommer med bilder som ni kan njuta av!

No comments: