30/11/2011

30 nov


Vilken dag! Är helt slut, faktiskt. Jag gick upp runt åtta för att hinna äta frukost innan Bruce-biljettsläppet. Men det blev ingen frukost, eftersom jag runt kvart över åtta kom på en massa grejer jag var tvungen att kolla upp för att vara beredd inför biljettsläppet. Typ telefonnummer, inloggningsuppgifter till hemsidor och liknande. Plötsligt blev klockan kvart i nio, och då satt jag och F5:ade Live Nation- och Ticnet-sidorna på två olika datorer. Runt fem i nio försökte jag ringa telefonbokning, men kom så klart inte fram.

Live Nations hemsida kraschade helt klockan nio. Ticnets hemsida strulade. Man hamnade i kö, men när man trodde att man hade tagit sig förbi köandet så slussades man till förstasidan. Allt var tokigt. Allt var stressigt. Man kom inte fram i några telefonköer; det tutade upptaget. Året är 2011. Hur kan sådant här inte fungera?

Vid tjugo i tio började det gå rykten på nätet om att ståplatserna var helt slut, och att det bara fanns dåliga sittplatser kvar. Jag började ge upp hoppet. Då spreds det nya ryktet: en extraspelning dagen efter! Hur bra som helst. Jag köade och köade på de två datorerna, slussades tillbaka till Ticnets förstasida. Klockan tio släpptes biljetterna till den extrainsatta spelningen och spelning nummer ett var nu slutsåld. Jag ställde mig i kö för den nya spelningen, och bestämde mig för att försöka få i mig lite frukost. Satte på kaffet, hörde hur det kokade ihop sig. När kaffebryggaren hade tystnad sträckte jag mig efter kannan, varpå jag upptäckte att kannan inte var där. Den stod på diskbänken. Allt kaffe hade lagrats i filtret. Ställde kannan på sin plats, och fick fram ett blask-kaffe. Fick brygga nytt. Slängde i mig yoghurt medan jag sprang mellan de två datorerna, och försökte ringa telefonbokningen.

Klockan närmade sig halv elva när någon mighty power bestämde sig för att göra mitt liv lite bättre. Victoria hade förresten kommit hem vid det här laget och försökte också boka. I alla fall: JAG KOM IN PÅ SJÄLVA BOKNINGEN! Bara detta var ett mirakel av aldrig dess like. Vågade så klart inte hoppas på något, men klickade i antal biljetter och tryckte fortsätt. Och vips så kom jag till betalningen och innan jag visste ordet av hade jag en bekräftelse i min inkorg. Fantastiskt! Som om det inte vore nog lyckades jag och Victoria göra en till bokning på fler biljetter efter det, och därefter hjälpte vi även en kompis att boka två biljetter. Hur bra som helst!

Vet inte hur fort extraspelningen sålde slut, men jag gled in på Ticnet igen runt klockan halv ett, och då stod det att det var slutsåld. Helt galet, egentligen. Och otroligt kul att vi lyckades köpa biljetter! En stressig morgon, men det är han ju värd. Bruce:an.

När Bruce-stöket var över pustade jag ut. Upptäckte att klockan var kvart i elva. Jag hade inte duschat eller borstat tänderna eller någonting. Jag skulle börja praktiken klockan tolv. Hade alltså ungefär 45 minuter innan jag behövde cykla iväg. Duschade snabbt och klädde på mig. Hann inte äta någon lunch, utan fick göra ett gäng mackor att ta med. Rättade nyhetsartiklar och reklambilder i tre och en halv timme. Var hemma från praktiken runt fyra. Vid kvart i fem gick jag och frugan hem till Lauren. Där lagade vi middag ihop och såg några avsnitt Lost. Snart har vi sett klart säsong 5!

Nu är klockan tio och jag känner att jag borde lägga mig i sängen. Läsa lite innan jag somnar. Den här dagen var sannerligen fullspäckad! Förresten: i fredags såg vi Ben Howard och det var magiskt. I går såg vi Anna Järvinen och det var verkligen inte dumt, det heller. Återkommer om det. En annan dag. 

No comments: