13/11/2012

13 nov

Ligger lite efter med skriveriet i bloggen. Ska verkligen lägga in bilder från Köpenhamn. Snart. När jag hinner och har lust. Det var i alla fall väldigt kul i Köpenhamn. Mysig stad! Bilder kanske kommer upp i bloggen den här veckan.

Det är mycket läsa i skolan nu. Äntligen har vi börjat med litteraturhistoria! Det tog ju bara typ fyra år att få börja med det. Men nu är jag där. Just nu håller vi på med antiken och medeltiden. Många gamla ord som ska insupas genom ögonen. Tumla runt i hjärnan. Årtal man ska memorera (de lär ju komma på tentan, liksom). Kul är det, i alla fall. Den här veckan läser vi bland annat Bibeln. Inte hela, men delar ur den. Jag läste till exempel hela Lukasevangeliet. Finns ju faktiskt många små fina berättelser i de där böckerna, även om man inte är kristen menar jag.

I helgen ska jag till Stockholm. Det blir middag med pappa, Therése och Stoffe hos en familj som vi går way back med. Den ena dottern i familjen brukade vara barnvakt åt mig och Therése när vi var små. Kul att ses allihopa och umgås lite! Alla förutom Victoria, alltså. Hon kan tyvärr inte hänga med.

Det där är alltså lördagens plan. På söndag blir det andra bullar. Minst sagt. På kvällen ska jag se The Used och Lower Than Atlantis på Kluben. Apkul! The Used, alltså. De andra har jag inga förväntningar på. Men The Used har ju legat djupt rotade i mitt hjärta sedan jag upptäckte deras musik. Hur gammal var jag då? 14? 15? Typ. The Used-plattan är helt klart en av mina tio bästa skivor någonsin, och det säger väl en del. Tyvärr gillar jag inte deras senaste skivor särskilt mycket, men det blir ändå kul att äntligen se dem live. Att The Used dessutom har signering på Bengans under söndagseftermiddagen gör ju inte saken sämre. Om min konsert-buddy vill hänga med på det så ska jag se till att grabbarna signerar den självbetitlade skivan. Tyvärr har Branden lämnat bandet, och spelar nu trummor i Rancid. Men den nya trummisen (vet ej vad han heter) får väl helt enkelt signera den där skivan ändå, trots att han inte var med och spelade på den.

Blir nog en bra helg, med andra ord. Tänkte åka till Nyköping redan på fredag och umgås med pappa. Dricka kaffe och sådant. Jag ska låna lite böcker på bibblan där, också. Böcker till skolan. Här i Linköping är ju alla kursböcker alltid utlånade, eftersom vi är många som är ute efter dem. Bra då att vara i Nyköping ibland.

Nu ska jag sticka till skolan och ha grupparbete om Bibeln. Sedan ska jag gå ut med den där hunden jag brukar gå ut med ibland. Efter det blir det föreläsning och seminarium. Ganska fullspäckad dag, alltså. I kväll ska jag antingen lägga in bilder på datorn eller spela in lite gitarr. Vi får se vad jag känner för.


The Used på den gamla goda tiden! Quinn, Branden, Bert, Jeph.

No comments: