25/11/2012

25 nov

Borde göra:
- plugga litteraturhistoria
- plugga ännu mer litteraturhistoria
- eller i alla fall skriva på mitt examensarbete

Vill göra:
- spela gitarr
- googla saker
- spela Hay Day
- se Breaking Bad
- läsa vilken bok som helst förutom de vi har läst i litteraturhistoria-kursen
- spela Bejeweled
- YouTube:a saker
- retweeta saker på Twitter

Ja, ni fattar. Det är ett ganska intressant fenomen det här med hur jag inte alls är sugen på att göra saker jag borde göra, trots att jag i normala fall skulle tycka att de var roliga. Om det hade varit valfritt, liksom. Måsten blockerar inspirationen. Så är mitt liv. Någon kanske borde forska lite på det området? Skriva en uppsats? Bara ett förslag.

Om några dagar har jag tenta i litteraturhistoria. Antiken och medeltiden, är det som gäller just nu. Men det är svårt att plugga till en tenta i litteraturhistoria. Var ska man börja? Var ska man lägga fokus? Jag har ju redan läst allt (okej, det mesta i alla fall) en gång. Varit med på nästan alla föreläsningar och seminarier. Antecknat en del. Borde inte det räcka? Man kan ju liksom inte precis läsa om allt. Jag kanske borde plugga in årtal? Sådant kan ju komma. Det har ju hänt förut, liksom. Av någon anledning.

Medan jag har suttit och skrivit det här har jag i alla fall bestämt mig: nu ska jag plugga. Läsa på. Jag börjar med att ladda ner lärarens PowerPoint-föreläsningar och läsa dem. Sedan ska jag läsa mina egna anteckningar. Sedan får jag spela gitarr. Eller vad jag nu har lust att göra.

En kopp kaffe på det så ska nog livet kunna gå vidare.

2 comments:

Veronica said...

Jaa, jag tycker det är roligt att ha några videos som man kan kolla tillbaka på! :D Ljudet blev dock inte det bästa tyvärr. Just ja, tyckte du att ljudet på själva konserten var konstigt? ;o Eller alltså jag hade svårt att höra Bert ibland, speciellt på verserna :( Det var som att själva musiken överröstade honom.

Hahahah jaa, askul att Dan hade på sig ett The Used-linne :'D

Veronica said...

Jag tänkte faktiskt inte så mycket på instrumenten mer än att de överröstade Bert, haha. Jo jag tror också att det kan ha varit för att det var på ett mindre ställe konserten var på, tror också det brukar bli sämre då. Jag är ju alltid så kass så jag glömmer mina öronproppar hemma! hahaha. Jag har ett par riktigt bra som jag skaffade på en konsert för något år sedan, måste komma ihåg att ta med mig dem mer. Blir fler konserter nästa vecka för mig så får försöka ha med mig dem då! :)