13/06/2013

13 juni

Peppen, peppen! Är peppad, alltså. Det har hänt många bra saker i dag. Jag förstår att ni är otroligt intresserade av att veta exakt vilka saker, så därför gör jag nu en lista. Here we go här går vi:

1) Jag och Emelie bokade tågbiljetter till Storsjöyran. Tack vare en bekant vid namn Becko har vi båda fått jobb på festivalen! Jag är inte helt säker, men jag tror att vi ska få jobba med logerna. Ett önskemål från min sida (minns det som i går när Sandra och jag var ute i Nyköping och plockade blommor till Anna Järvinens och Britta Perssons respektive loger, en solig dag i maj 2008). Nej, men ärligt. Loger är kul (minns det som i går när jag och Sandra satt i artistköket och åt kakor (?) tillsammans med Lissi Dancefloor Disaster (även om de inte var där under just det bandnamnet den gången)). Nej, nu ska jag sluta drömma mig tillbaka. (Minns det som i går när jag besökte Rebecka och Kajsa i Katrineholm precis när de höll på att arrangera Kajrocken och de piffade upp Timo Räisänens loge och jag bara stod bredvid och tyckte att det blev mycket fint och mysigt.) Hur som helst: tågbiljetterna. Det är långt till Östersund, har jag upptäckt. Att åka till en destination någonstans norr om Uppsala känns ungefär lika avlägset som att åka ut i rymden. Dock vill jag någon gång i mitt liv se ett norrsken, och då måste jag ju bege mig riktigt långt upp. Men det får bli en annan gång. Östersund är långt så det räcker för tillfället. Mycket lämpligt är det i alla fall att jag just nu har fått något slags kampanjkod från SJ Prio, så man kan åka billigare med första klass. Fram och tillbaka från Norrköping till Östersund i första klass båda sträckorna blev ungefär 900 kronor per person. Hyfsat! Av någon anledning verkar även frukost ingå på hemresan. Det är oklart varför. That's how they roll i jetset-livet i första klass, antar jag. Mvh Bea "JW" Karlsson. (OBS! Det blev alltså billigare att åka första klass än andra klass, med min rabatt. Hur krejsi?!)

2) Äntligen bekräftade Lars Winnerbäck att hans nya skiva släpps i höst.

3) Jag ska se Peter LeMarc live! Nej, det är inte ett skämt. Han ska vara gäst i SVT:s Tack för musiken i augusti, och jag fick tag i två biljetter till inspelningen! Det är det där programmet där Niklas Strömstedt intervjuar artister, ni vet. Jag kommer alltså garanterat att få se Peter LeMarc framföra ungefär 3-4 väl valda låtar ur sin skattkista. Nu kanske ni har svårt att förstå storheten i detta, men man kan säga att Peter sällan (mycket sällan) har konserter längre. Det här kan alltså bli det närmaste jag någonsin kommer en LeMarc-konsert.

























Sammanfattningsvis har det alltså varit en bra dag. Nu ska jag resa mig och ta det lilla steget fram till spisen för att laga soppa. I kväll blir det tomatsoppa och nybakta frallor i Karlsson/Andersson mansion.

No comments: