08/06/2013

8 juni






















På självaste nationaldagen åt jag frukost med Kaisa och Victoria på ett nyöppnat fik här i Linköping. Duxe Mfg Co, heter fiket. Mycket bra! Trevlig personal som gjorde både mackorna och kaffet med kärlek. Inte helt fel!






















Jag tog en kopp kaffe (eller två, faktiskt, köpte en kopp till efter en stund) och en surdegsmacka med salami/brie. Nästa gång jag går till Duxe ska jag ta en croissant till mitt kaffe.



















På Duxe gör de även egna cruisers. Några shapes ser ni på bilden, och så ett par truckar som ska skruvas på. När jag tjänar mer pengar ska jag åka dit och köpa en bräda. Jag fick även veta att man kan få köpa skärbrädor av Duxe-folket. Träet de gör alla grejer med kommer från någon gård ett par mil från Linköping.

På eftermiddagen hände ännu en rolig grej, nämligen att Jessica kom till Linköping! Vi hade inte setts på typ tre år, så det var väldigt skoj att träffa henne. Hon var på väg till Värnamo, och passade på att svänga av motorvägen och träffa mig vid universitetet en stund. Vi hade tänkt skata, men det var så himla varmt ute, så vi orkade knappt göra det. Satt mest i skuggan, och gled runt lite på campus. Jag upptäckte också hur mycket jag vant mig vid min Bantam-cruiser; min vanliga bräda kändes nämligen gigantisk. Longboard-stor, liksom. Bilden nedan tog Jessica.


No comments: