04/06/2013

4 juni

Vilken helg det har varit! Jo, jag vet att det är tisdag i dag, så jag borde väl ha skrivit det här i går eller i söndags. Men i söndags var jag helt slut, och i går hade jag fullt upp med att bland annat plugga och maila runt till en massa mäklare. Hur som helst: det var en flytthelg. Pappas flytthelg. I torsdags åkte jag till pappa i Nyköping. Klippte mig hos Becca (mitt hår var verkligen superduperlångt). På fredagen hjälptes jag och pappa åt att packa, och när han åkte till Stockholm för att få nycklar till sin nya lägenhet fortsatte jag packandet. Det blev en heldag, helt enkelt. På kvällen kom pappa tillbaka, med Therése och Stoffe. Vi åt en hejdå-Nyköping-middag på Mickes. Det är en av Nyköpings lite finare och dyrare restauranger, så ni kan ju gissa om jag blev förvånad när Explosions in the Sky började strömma ur högtalarna.

På lördagen var det bara att sätta igång med själva flyttandet. Alla pappas grejer skulle upp till Hammarby sjöstad. Vi lyfte och lyfte och packade ner och stuvade om och fikade och lyfte och bar och så vidare. Fick in allt i flyttbilen. Åkte upp till Stockholm. Där började det ösregna och åska. Trevligt värre. Vi lyfte ur allt och körde i hiss och gick uppför trappor och lyfte lyfte lyfte. Jag hade träningsvärk överallt i två dagar efter den där dagen. Men det var det ju värt! Nu bor pappa i en übermysig lägenhet i sjöstan. Ett stenkast från vattnet och kanske tre stenkast från Therése och Stoffe. Jag tror att han stormtrivs redan.

Här kommer lite pics:
































Jag efter klippet. Gullig, va?































Lite flyttkartonger i pappas gamla lägenhet. Han har förresten så många tavlor och mattor över att han skulle kunna öppna butik där i sjöstan och bara sälja sådant.































iPhone 6.































Två jättegamla gitarrer som jag hade bestämt mig för att spara, tills jag tog mitt förnuft till fånga och insåg att de aldrig kommer att få plats när jag och Victoria flyttar. Så de gick till loppis i stället. Tråkigt men sant! Jag har ju redan tre gitarrer som ska få plats, liksom. Och så ska jag väl köpa en ny elgitarr i framtiden.































Hej då, Nyköping!

No comments: