11/01/2009

jan 11

Jag kejsar idogt som en jäkla myra och ändå tycker jag inte att jag kommer någonvart. Hur fan går det till? Jag tyckte att när jag började i dag hade jag helhetsanalysen kvar, och det har jag fortfarande. Okej, jag har börjat på den lite, men jag har inte kommit fram till något särskilt upphetsande. Och det vill man ju göra. Helst. Helst vill jag komma fram till något så spektakulärt att examinatorn sätter kaffet i vrångstrupen när han eller hon läser mitt case. Att han eller hon utbrister i ett "EUREKA!" med sådan inlevelse att glasögonen trillar av nästippen, varpå han eller hon trycker på knappen nöd-lärarmöte (hallå, alla vet ju att lärare har sådana knappar under sina skrivbord) och springer till fikarummet för att berätta om det bästa case han eller hon någonsin har läst. Det kommer förmodligen inte att hända.

F'låt, jag menar att det verkligen inte kommer att hända. Men man kan ju alltid hoppas.

1 comment:

B. said...

Haha, du är rolig! :D