28/01/2009

jan 28


Linda ringde från Gunnels mobil. Tydligen är de båda fruntimrena på väg till Göteborgs filmfestival. Vad Linda hade på hjärtat var att hon ville fråga mig om jag har lust att hänga med Fride på Folkan i morgon och på fredag, i och med att han är så ensam där nu (några lärare är i Tyskland också). Jag svarade så klart att jag mer än gärna hjälper till, men att jag tyvärr bara kan fredag i och med att jag ska vara i skolan i morgon. Linda tyckte att det var mycket bra ändå, och blev glad. Jag blev glad över att jag får umgås med Fride en hel dag. Så nu ska jag så att säga vikariera och möjligen agera lite assistent åt Fride då han undervisar i medie-ettan och -tvåan. Det ska verkligen bli superkul! Ska gå in på Folkan lite snabbt i morgon eftermiddag och checka med Fride vilka tider som gäller, und so weiter.

Planen för kvällen var att gå och fota Recedethesky när de spelar, men jag börjar redan nu inse att jag inte kommer att orka det. Ska upp tidigt i morgon, och är redan nu sovtrött. Det blir i stället till att läsa en samtalsguide eller två, käka lite chili con carne och se på Vänner i kväll. Det funkar, det också.

I dag hade vi idrott på schemat. I den här kursen får vi nämligen prova på olika ämnen. Vi höll till i Campushallen, där vi fick leka några lekar och sedan göra några övningar i kondition, motorik och lite annat. Samtidigt funderade vi i grupper över vad vi faktiskt gjorde, och vad vi lärde oss. Kursen heter Läraren och kunskapen, för att förtydliga lite vad vi håller på med. Kicke, läraren, berättade om lärande genom idrott och hälsa. Det var en rolig lektion, till dess att Sofie bröt armen. Detta hände ungefär klockan halv tolv, det vill säga precis i slutet av lektionen. Så det var ett väldigt tråkigt avslut på det hela. Verkligen.

1 comment:

SCUQ said...

huuuuuur?!