23/01/2009

jan 23


Efter en introduktion i projektarbete och ett skrivet gruppkontrakt fick jag äran att hälsa på Lauren i hennes nya lägenhet. Hon bor numera i Ryd, i en mycket mysig och fin etta. Lauren inledde med att koka en kanna kaffe, men kom sedan på att hon gärna ville bjuda mig på lunch. Lauren är nämligen en underbar amerikan som älskar att laga mat! Särskilt åt andra. Hon gör stort intryck på många. Bland annat min kusin Max, som i julas frågade: "Vad hette hon som lagade mat åt dig och dina kompisar hela tiden nu igen?"

Lauren ställde sig alltså och stekte köttfärs och blandade i tomatsås och kokade fullkornspasta och allt vad hon gjorde. Jag satt mest och drack mitt kaffe. Efter en stund var maten klar och ni kan ju bara ana hur nöjd jag var. Kroniskt hungriga Bea bjuds på lunch, liksom. Tack, Lauren! Efter maten fick jag i alla fall diska, hade känt mig dum om jag inte hade hjälpt till med något. Medan jag gjorde det färgade Lauren håret. Jag lyckas alltid komma hem till Lauren när hon ska färga håret. Vi tittade lite på MTV och sedan begav jag mig hemåt Nyköping.

1 comment:

Anonymous said...

haha det låter som en mysig dag efter skolan:)