17/02/2009

feb 17

Åt nyss middag och tittade då på ett program som heter Amelia Adamo. Ni kan ju alla gissa vem som är programledare. Mycket fyndigt att döpa sitt program efter sig själv, måste jag säga. Som ett bands första, obetitlade skiva. Jag väntar inte med så mycket spänning på Adamos nästa program, dock.

Hur som helst. Det där programmet tittade jag alltså på. Den biten jag såg handlade om en singelman som var 42 år. En helt vanlig medelsvensson. Han letade efter brudar på match.com. Adamo satt i hans soffa och drack kaffe latte ur ett glas. Hon bara: "Har du levt ett enda långt singelliv, eller har du haft förhållanden då och då?", tittade honom djupt i ögonen och tog en klunk kaffe.

Sedan satt hon ledigt uppslängd på sitt skrivbord på redaktionen och påade för nästa avsnitt. På sitt säregna Adamo-sätt. Hon satt där i sin mönstrade dräkt och berättade att i nästa avsnitt ska vi minsann få veta mer om konstiga matingredienser, sådana där stärkelser och sådant. Det känns som ett lagom uttjatat ämne, tycker jag.

1 comment:

Sandra Nordin said...

hon är intressant, döpa både en tidning och ett program efter sig själv, har hon dålig fantasi?