18/02/2009

feb 18

Jessica valde precis rätt ord för att beskriva min blogg:

"ÅH VAD JAG ÄLSKAR DIN BLOGG SOM ÄR SCHIZOFREN!"

Tycker att det passar mycket bra! Min blogg är ju verkligen det. Schizo. Finns ingen röd tråd. Påminner mig om när vi i tvåan på gymnasiet lyckades övertala engelska-Kenta P att vi skulle få skriva individuella arbeten om exakt vad vi ville. Jag skrev ett stort antal texter utan någon som helst anknytning till varandra, stoppade in dem i InDesign och kompletterade med foton och låttexter jag tycker om samt någon enstaka jag skrivit själv. När jag hade lämnat in arbetet och skulle få feedback av Kent var hans första kommentar "Uhm... I don't know what to say, but No Structure (som var titeln på min lilla kollektion) sure is a suitable title..." Jag vill även påpeka att han tyckte om mitt arbete, det var inte det, det fanns bara ingen röd tråd eller ens ett syfte med det hela. Så kan det gå när eleverna får för mycket inflytande i undervisningen!

Jaha. Det var dagens utvik, som allas vår Fride skulle ha sagt.

1 comment:

Anonymous said...

Haha, fundera vidare på det där nu du, jag tycker det var en bra ide:)