22/02/2009

feb 22



I brist på annat bjuder jag er, fina läsare, på en nostalgitripp. Medan jag tittade på videon blev jag mycket nyfiken på Dr. Bombay - vem är han, egentligen? Så jag gick in på Wikipedia (alla lärares stora skräck, men jag är av en helt annan åsikt) och läste på. Så här står det, bland annat: "Före genombrottet som Dr. Bombay försökte [Jonny] Jakobsen göra karriär med countryrock under namnet Johnny Moonshine. Han fick dock aldrig några framgångar, och i stället fick han idén att ta på sig turban och börja sjunga skämtlåtar med indisk accent."

Om jag inte får några framgångar som lärare ska jag också få idén att ta på mig turban och sjunga skämtlåtar med indisk accent. Klart att man får den idén, i brist på framgångar liksom. Jag gör vad som helst för pengar, som Kjell Bergqvist säger.

2 comments:

Anonymous said...

Hahahhaha!

B. said...

Haha, gör! ^^
Visste du att det är samma kille som gjort många andra karaktärer, som Günther? Desperat kille. Det stod väl säkert på Wiki, i och för sig...