16/08/2011

16 aug

9. A song that you can dance to

Det skulle aldrig falla mig in att dansa. Bland folk, alltså. I min ensamhet, eller möjligtvis när jag och Victoria står och borstar tänderna, går det bra att ta en svängom.

En sak jag dock gör - endast i min ensamhet, inte ens Victoria har bevittnat detta - är att spela luftgitarr. Gärna när jag städar. Gärna föreställandes Claudio Sanchez. Ni vet. Håret, liksom. Det böljande svarta krullet och den extremt originella rösten. Gärna Three Evils (Embodied In Love And Shadow). Gärna slutet av låten. En ypperlig städlåt som man bara måste öppna sitt sinne för och lätta på sitt hjärta och låtsas i en minut att man är Claudio och att man har krullet och dubbel-gitarren och rösten och känslan han verkar ha när han spelar låten live.

Ärligt talat. Det är en av de bästa låtarna någonsin.

1 comment:

Victoria said...

haha vad söt du är älskling!