26/08/2011

26 aug

Eftersom jag har jobbat och slitit hela sommaren är jag värd en sommar-present. Jag ska köpa något bra och fint till mig själv, alltså. Kvick som jag är har jag redan bestämt mig för exakt vad som ska köpas. Två objektiv till min kamera! Det ena är ett Canon EF 50mm f/1.4. Jag har 1.8:an i skrivande stund, men tänkte byta upp mig så här i lönetider. Med tanke hur mycket jag använder 1.8:an tror jag att 1.4:an passar mitt liv utmärkt!

Det andra objektivet är knappt ett objektiv. Många skulle nog kalla det en leksak. En mackapär. En sakgrunka. Det handlar om ett Holga HL-C 60mm f/8. Kort sagt är det ett objektiv som är tillverkat för att man ska kunna fota Holga-inspirerade bilder med sin digitala systemkamera. Även kallat a dream come true. Och det bästa av allt: kalaset är nästan gratis! Sakgrunkan beställde jag i dag för ynka 249 riksdaler. Ska bli spännande att testa den!

No comments: