06/08/2011

6 aug

8. A song that you know all the words to
Badly Drawn Boy - I Was Wrong

Badly Drawn Boy är en av mina absoluta favoritmusiker. Han är helt enkelt fantastisk på alla sätt och vis. I Was Wrong är en av hans bästa låtar, enligt mig. Den är kort men träffande. Texten är oslagbar. Det är en sådan text som är så perfekt att jag skulle kunna tatuera in den någonstans (oroa dig inte, mamma, jag ska inte göra det). Det är en text jag tänker på ofta. Den dyker upp i huvudet titt som tätt. Härjar. Grabbar tag i mig och för mig framåt.

Tyvärr hittade jag inget YouTube-klipp med I Was Wrong, men den finns på Spotify och Wimp. Texten bjuder jag på här:

I always hoped I'd build my world around you
And it's a miracle I ever found you
Do the colours of the rainbow radiate to everyone
Now I don't know how I could live without you
But certainly I know I'm not about to

I don't believe in anything I see unless I can feel it too

Jo, den är kort. Och den behöver inte vara längre. Allt finns ju där, redan.

No comments: