05/05/2013

5 maj

I går var jag på min första Bruce Springsteen-konsert någonsin. Såg även Friends Arena för första gången någonsin, men det är ju mindre viktigt. Kommer inte att skriva något särskilt om konserten; det är alldeles för svårt. Det var en riktigt, riktigt bra konsert. Bruce är verkligen... rockstjärna. Väldigt kul att äntligen få uppleva honom live. För mig var det viktigast att få höra Thunder Road, och det fick jag minsann! Det var även fantastiskt att se Bruces fantastiska intensitet när han spelade piano med huvudet och näsan, samt när han sträckte ut sin Fender i publiken och lät alla som nådde slå på strängarna. Men men, mer än så kan jag egentligen inte skriva. Det var en stor upplevelse, så kan kvällen sammanfattas. Vill man veta mer om setlist och så vidare så är det ju bara att googla.



No comments: