27/11/2008

nov 27

Nu ska jag sluta. Jag ska sluta parallelläsa böcker. Jag känner själv att allt detta parallelläsandet är en stressfaktor i mitt vardagliga liv. Tråkigt, men sant. Normalt för mig har under en ganska lång tidsperiod varit att läsa fyra-fem böcker parallellt med kurslitteratur. Från och med snart* ska jag läsa en roman/valfri bok parallellt med kurslitteratur (den sortens parallelläsande kommer jag ju inte undan). Så. Nu är det sagt. Jag ska göra mitt bästa för att hålla det, och se om det underlättar mitt liv eller något.

* Så fort jag har läst ut alla böcker jag parallelläser nu.

Det här måste jag göra i dag:
- gå ut med Scilla flera gånger
- förbereda morgondagens examinerande moment
- mysa med Scilla så att hon inte känner sig ensam
- gå på stan och köpa grejer
- gå till Folkets Hus för att kopiera ett papper till overheadpapper
- lämna tillbaka en bok på biblioteket
- placera om mina pengar så att de kommer till rätt konton
- läsa massor

Helst vill jag sova. Men icke. Ska nog börja med att gå ut med Scilla. Sedan läsa igenom kursplanen för Svenska B igen och omvandla alla mål till mer konkreta lektionsuppgifter. I morgon ska vi leka lärare och få 2,5 hp för det. Snällt, va?

1 comment:

Anonymous said...

Fan vad duktig du ska vara då:)