02/11/2008

nov 2

Jag älskar barn! (På rätt sätt.) DN har som vanligt varit geniala och låtit barn tycka till om samtidens aktuella kultur. Här kan ni läsa barnens kommentarer om film, musik och konst. Bland annat! Jag lockar er med några av mina favoritkommentarer:

DN: Vet ni vem det är som sjunger? [Om Veronica Maggio]
Isak:
Ja, är det inte hon från Pirates of the Caribbean? Hon Jack Sparrows fru. Jag har hört en låt med henne och hon låter exakt som det här.

[Om ett konstverk av Grünewald]
Alexander: För mycket påhitt. Ganska fin, men lite för mycket påhitt.
Marcus: Vadå påhitt? Det där är ju inget påhitt, Alex.

[DN visar en bild på Robyn]
Alfred: Jag vet verkligen inte vem det där är. Kan du visa nåt från lilla Melodifestivalen från förra året? Jag känner igen alla!

[DN visar en bild på Bruno K. Öijer - jag lovar att när jag läste den här kommentaren skrattade jag och satte i halsen samtidigt så jag lät som Marge]
Marcus: Jag tror han jobbar med teknologi. Eller som clown på kalas.

John Gripenholm har fotat bilden.

No comments: