03/11/2008

nov 3

Det här drömde jag i natt: Jag var på väg till Victoria för att äta middag. Vid busshållsplatsen precis här nere vid gatan stod Max. Han hade precis gjort sin operation, sa han, och skulle åka hem (i drömmen bodde familjen Abrahamsson tydligen i Nyköping). Han hittade aldrig vilken buss han skulle ta, så jag åkte med honom för att han verkligen skulle komma hem. Jag smsade Victoria om att jag skulle bli lite sen. Busschaffisen sa att hans buss inte åkte till busstationen, men lovade att släppa oss på ett ställe jag och Max tyckte lät rimligt nära hans hem. Så åkte vi buss.

När vi gick av bussen var det bara en liten bit att gå, sa jag till Max. Vi gick förbi något litet fik som verkade ligga i något slags park. Max köpte färsk sparris för 25 kronor. Sedan gick vi vidare. Plötsligt befann jag mig i någon konstig affär med Emma. Det var en ganska stor affär som sålde allt möjligt från frukt till accessoarer, och bakom disken stod en kille i 25-årsåldern. Jag och Emma ville köpa biljetter till Tiger Lou. Efter en stund kom det in två människor jag och Emma tydligen kände; de var i vår ålder, en tjej och en kille. Vi bad killen bakom disken att få köpa biljetter till Tiger Lou. Han sa att han skulle bli glad om vi ville komma på en specialspelning Tiger Lou skulle göra, i affären vi befann oss i, innan den riktiga konserten. Mellan 19-22 ungefär skulle bandet vara i affären och lira låtar. Vi sa så klart ja tack varpå killen bad oss att inte fota under den spelningen.

Efter att ha fått biljetterna tittade jag och tjejen som inte var Emma lite i affären. De sålde jättemycket frukt, och på en pelare vid frukten hade de satt upp en del foton. Charlotte Perrelli och hennes familj var med på en bild. På en annan bild sprang ett barn på ett picnicbord, och jag sa till hon som jag tittade med att det var Mimmi på bilden (Mimmi som barn). Jag sa att det i alla fall var jättelikt Mimmi så det måste vara hon. Sedan hände inte så mycket mer förutom att vi åt konstig frukt. Sedan vaknade jag.

Tre saker jag funderar på, så här i efterhand: Åt jag någonsin middag hos Victoria? Kom Max hem ordentligt? Vem skulle ha sparrisen?

1 comment:

Anonymous said...

HAHAHAH; fyfan vad roligt! jag skrattade verkligen asmkt när jag läste det här ska du veta! så jävla sjukt:O