29/11/2008

nov 29

Redigerad 14 februari 2016:

I morgon är det december, tänkte jag säga men det är det ju inte alls. Dock är det första advent och det måste jävlar i mig vara så nära december man bara kan komma.

Här kommer något kort om mitt Uppdrag fredagskänsla: det är fortfarande ett uppdrag. Det är fortfarande misslyckat. I stort sett ingen fredag har verkligen på riktigt känts som fredag, och ingen helg har känts som helg på riktigt utan snarare "hemstudiedagar". Och det är en stor skillnad på att ha helg och hemstudier. Den här helgen är den första på väldigt länge som verkligen är helg. Det beror på att jag inte har något att plugga eftersom vi ska inleda ett nytt kursmoment nästa vecka. I går var jag hos Victoria och åt sallad och tittade på Hugh Grant. I dag ska jag åka till Stockholm. Bara att fara till hufvudstaden är ju en bra helgingrediens, det var en sådan där grej vi gjorde väldigt ofta på just lördagar när vi gick i typ åttan och nian. (I åttan var det dödsviktigt att åka till Stockholm och titta vad Rock Zone hade fått in för bandtröjor och vilka tidningar på PressStop Good Charlotte var med i.) I morgon är det som sagt första advent och då ska jag väl typ tända ljus och dricka kaffe och äta bullar och se film. Bara ligga och vältra mig i mina långkalsonger.

Hoppas att ni känner er nöjda med denna fredagskänsla-update. Jag vet att jag har varit dålig på att skriva om den; ibland har det berott på att jag har glömt bort och ibland har det berott på att jag har förträngt. Så kan det vara. Jag ska självklart inte ge upp projektet riktigt än, även om det känns lite tungt att jag börjar komma till insikt med att fredagskänslan kanske inte kommer att komma tillbaka på väldigt länge. Typ femton år-länge. Well. Never mind. We are ugly but we have the music. Det var ju så han sa det, Cohen. Han är en fin (och oerhört gammal) man.

2 comments:

Anonymous said...

Jag tror den riktiga fredagskänslan inte kommer tillbaka förrän man har familj och barn.. Och det känns ju lite dumt. Det är ganska långt dit. I alla fall för min del :o

Men tack för uppdateringen :D

Anonymous said...

Ja visst är det synd om mig:P haha! nejdå jag var inte så trött imorse faktiskt, men det kommer nog imorgon skulle jag tro:O Men det gör ingenting för det var iafall trevligt!