13/01/2011

13 jan

Det har hänt något skandalöst. Jag har precis funnit ett förträffligt band kallat Italian Edition. De spelar svängig indierock med skrovlig yta; det hela är tämligen uppiggande. Det skandalösa med upptäckten är att trots Italian Editions musikaliska storhet (med mina öron mätt) har de endast 216 lyssnare (mig inkluderad). Detta vet jag eftersom jag har surfat in på deras profil på Last.fm och där står det klart och tydligt. Två hundra sexton lyssnare. Ynkligt! Skamligt! Och jo, det finns fler än 216 pers som lyssnar på det här bandet. Men min världsbild utgår alltid från Last.fm. Det är praktiskt. Att ha en utgångspunkt.

Poängen med inlägget (vissa vill alltid att man ska vara så nedrans konkret, så nu ska jag för en gångs skull vara det): lyssna på Italian Edition. Smyg in på deras Last.fm-profil för gratis nedladdning av musikstycke. Italian Edition = generösa. Svaret på er nästa fråga är nej. Italian Edition finns inte på spottan. De är för coola för det.

En sak jag kan uppmärksamma er på redan nu, så att ni inte blir besvikna senare, är att medlemmarna i Italian Edition inte spelar musik tillsammans längre. Bandet har med andra ord lagt ner. Slutat. Tyvärr.

(Bilden kommer från Italian Editions MySpace.)

No comments: