24/01/2011

24 jan

Fick så mycket csn-pengar i dag att jag var tvungen att ringa och fråga om det hade blivit något fel. Csn-honan telefon-log och sa att allt var i sin ordning. Så här mycket pengar är jag tydligen värd, tyckte hon. Hon uttryckte det inte exakt så, men hon menade det. Det märktes genom fonen. I min värld är Csn generösa. Hela grejen, liksom. Man får betalt för att plugga; pengar trillar in för att man exempelvis sitter hemma i ett hörn och läser en massa intressanta böcker om det man är mest intresserad av i hela världen. Om jag inte minns fel får folk i utlandet betala för att studera. Men inte här. Här får vi para för besväret.

Och nu till något annat: har läst allt jag bör ha läst inför morgondagens föreläsning och grupparbete. Känns bra. Nu kan jag slänga mig på soffan och se Guldbaggegalan.

No comments: