22/02/2011

22 feb

Härom dagen när jag läste dödsannonserna i DN såg jag - till min stora glädje - att någon hade valt att citera Neil Young. Jag brukar läsa dödsannonser* just av den anledningen: jag vill se vilka texter folk väljer när de ska skriva något fint om de bortgångna. En gång hade någon citerat Winnerbäcks Kom änglar. En annan gång skymtade jag en LeMarc-text. Den här gången handlade det som sagt om Neil Young. Dödsannonsen inleddes (i vanlig ordning) med att informera om födelse- och dödsdatum. 3 mars 1962 respektive 11 februari 2011. Sedan stod det så här:

Got fuel to burn
got roads to drive
Keep on rockin'
in the free world

Så himla fint. Det var säkert personens favoritlåt. Och bilden högst upp i dödsannonsen var en elgitarr.

* Ta gärna med det här med dödsannonsläsandet om du gör en djupgående analys av min personlighet. Det går säkert att göra en intressant vinkling på det. Alltid när jag ser att ett barn har dött börjar jag nästan gråta. Min dröm är att någon person någon gång ska välja den här frasen: "To live in the hearts of those that you loved is not to die".

2 comments:

Victoria said...

fint det där sista.

MALIN said...

hey sötnos! 3 finalister i dagens blogg är utsedda! :D
kolla om det blev du! om inte? rösta på din favorit..
det kommer en ny chans imorgon! - anmäl dig dåå!! :D