07/02/2011

7 feb

Frugan fyller år om en vecka. Därför ska vi fira henne hela helgen, och lite till. På söndag, till exempel, så kommer mina päron plus Victorias mamma plus Victorias mammas man. Det blir skojigt. Min mamma gillar att shoppa ljus på Ikea, och det ska hon så klart få passa på att göra när de ändå är här. Victoria och jag ska kanske köpa sängbord på Ikea. Mina penningar råkade ta slut den här månaden, så jag borde absolut inte köpa något sängbord.

Men det är lite kul att inte ha så mycket pengar, också. Faktiskt. Helt ärligt. Det är lite spännande. Det känns som att man är en gubbe i Sims som bara har trettio simdaler kvar och därmed inte ens har råd att köpa en sim-pizza. Då måste gubben ut och fixa pengar, på något sätt. Kylen är ju länsad (det är den alltid i Sims precis när man inte har några simdaler att leva av). Antingen kan gubben rensa sitt penga-träd, eller så får han ställa sig på gatan och spela gitarr och hoppas att någon slänger en krona eller två i fodralet framför honom. Eller sälja något i sitt hem. Det går ju också.

Jag har inget penga-träd. Det är synd. Jag kunde behöva ett nu.

3 comments:

Elvira said...

Åh, när du skriver sådär saknar jag att inte ha Sims. För jag minns allt för väl hur det är att ha slut på simdaler.

bea said...

haha! ja, de är alltid slut! men det är ju typ den roliga tiden i sims, också... när de tjänar flera tusen om dagen hinner man inte spendera allt!

Anonymous said...

kan du inte berätta mer om dig och Victoria? hur ni träffades, hur det är att leva tillsammans o s v. Hur kom du själv på att du gillar tjejer?