07/02/2011

7 feb

Spotify är otroligt hippt. Det är så där krispigt färskt som annars bara en fransk baguette kan vara. Jag förstår er som nu tänker saker i stil med: amen hallå spottan har ju typ liksom funnits i flera år. Ja, det har det. Men några år hit eller dit är ingenting om man jämför med exempelvis istiden. Och just den tiden är väldigt bra att jämföra med.

Hur som haver. Eftersom Spotify är inne och det är modernt och tidsenligt att göra egna Spotify-listor så vill man ju inte verka efter. Man vill vara med och göra listor. Min senaste lista har jag döpt till mindre kända förmågor, och där samlar jag alla band som jag tycker är värda mer uppmärksamhet än de hittills har fått. En del är demoband, andra har kommit något steg längre än så. Visst låter det ljuvligt? Det är precis vad det är, också. Listan innehåller band och artister inom alla möjliga olika genrer. Ett har de i alla fall gemensamt: jag tycker att de är så pass bra att de har att göra på min fina lista.

Aventure, som ni ser på bilden där uppe, är ett av alla band som just nu finns på min lista. Om du vill hänga med i svängarna och vara först med att lyssna på schyssta band bör du absolut prenna på listan. KLICKA HÄR FÖR ATT NJUTA AV MINDRE KÄNDA FÖRMÅGOR. Ta chansen. Upptäck något nytt.

1 comment:

Demonic said...

Haha, var bara tvungen att kolla in din last.fm

Om inte jag hade vart hårdrockare så hade vi nog haft ganska lik musiksmak.

Men jag kan tipsa om A Perfect Circle om du inte hört de.

Kram