06/02/2011

6 feb

Helt apropå ingenting började en massa namn snurra i mitt huvud. Namn på människor som har spelat på [hg] (Herrgårn) här i metropolen Ryd, Linköping. Jag ska nu lista dessa namn för er. Får jag be om största möjliga tystnad, för det här är stora namn och tanken på dem i Ryd kräver andakt. Håll gärna i hattarna eller hårstråna, också, eftersom de riskerar att flyga av i ren extas. Here we go här går vi:

- James Mercer (The Shins)
- Sam Beam (Iron & Wine - tillsammans med ovan nämnda Mercer - jag vet, tanken är svindlande!)
- Ron Sexsmith
- Bright Eyes
- Grizzly Bear

Ja, jag säger då det. Fantastiskt. Vad jag ville ha sagt med detta? Poängen är väl given: att boka band/artister som i stunden inte är helt kända men som så småningom tillhör världseliten är nog det häftigaste en klubb/festival/whatever kan göra.

PS: Nu blir alla torra akademiker lyckliga, här kommer nämligen en källa till allt jag nyss skrev. Tjo-ho! DS.

2 comments:

Simon said...

Sjukt :) Man kanske borde gå på John Doe oftare. Kanske ser man framtida storband :)

bea said...

antagligen! :D