17/04/2011

17 april

På senaste tiden har vi haft ganska många spindlar hemma. Säkert sju stycken på en vecka, eller så, varav fyra i vardagsrummet. Till saken hör att både Victoria och jag är väldigt rädda för spindlar, så det blir alltid krig om vem som ska tvingas ta hand om krypen (oftast hinner jag springa iväg först, så Victoria får pinas). I alla fall. Gissa om vi blev förskräckta när vi upptäckte att ett hål som finns vid altandörren går rakt ut i hela härligheten. Trädgården, alltså. Fattar ni. Det är ett hål rakt igenom dörrkarmen mellan den (trodde vi) trygga insidan och den absolut otrygga utsidan. Därigenom har antagligen minst tre av de fyra vardagsrums-spindlarna kommit till vårt hem.

Vi sprang genast till köket. Hämtade tejp. Tejpade igen helveteshålet. Att tejpandet råkar se ut som ett upp och nedvänt kors var oavsiktligt. Jag lovar.

3 comments:

Victoria said...

Haha skönt att vi upptäckte!

Simon said...

Jag sitter och ryser här hemma i soffan. Tog upp benen från golvet då jag fick för mig att det kröp spindlar på golvet. Ska ni höra med hyresvärden angående hålet så att ni fåre fixat :P?

emma said...

men gud vad hemskt! gör som simon säger, eller frågar så ni slipper skiten! :)