29/04/2011

29 april


Just nu sitter Victoria och jag och tittar på Williams och Kates bröllop. Jag hade egentligen inte planerat att se, men Victoria utbrister så många upphetsade kommentarer över kändisar och klänningar och kungligheter och kameravinklar att jag känner att jag måste se det här. Och så är det ju en dag som kommer att gå till historien, så det vore synd att missa den när man har chans att se den live. Helt klart.

Lägesrapporten ser ut som följande: Victoria har förberett med näsdukar. Hon säger att hon kommer gråta. Om hon gör det börjar nog jag också gråta. Victoria sitter även och kommenterar Kates brudklänning och är en smula upprörd över att man inte fick se när kronprinsessan Victoria och Daniel anlände till kyrkan.

Själv trodde jag vid första anblick att Kates mamma kom till kyrkan med sin man, och jag tänkte "Oj, vilken ung pappa!" Sekunden därefter förstod jag att det antagligen var Kates bror, och ingenting annat. En pappa som ser yngre ut än en själv verkar nästan lite för osannolikt.

No comments: