05/04/2011

5 april

Min nya hobby är definitivt att studera vad folk googlar på för att komma till min blogg. En salig blandning, helt klart. Den här veckans största förvåning är den näst sista i listan: "scilla carlsson död". Följdfrågan: vem är den skyldiga? Kan även upplysa dig, o du skyldiga googlare, om att vi i vår familj stavar Karlsson med K och ingenting annat. Men det kanske var en annan Scilla K(C)arlsson du letade efter? Inte vet jag. Allt jag vet är att du har hamnat här.

Har James Vincent McMorrow varit i DN, förresten? Det måste jag ha missat, i så fall. Om han har varit det: bra. Bra att DN äntligen hänger med i svängen och fattar att McMorrow verkligen är något att hänga både i julgranen och på midsommarstången. Om du, kära läsare, precis som jag vill svänga innan DN ens hinner greppa ratten bör du genast besöka min Spotify-lista för mindre kända förmågor och börja prenna på den.

No comments: