05/04/2011

5 april

Fick två mail från min syster i dag. Bakgrund (för att ni alla ska få chans att ta del av kontexten, som det så fint kallas): min syster och hennes kille bor i en hyresrätt i Helsingborg. Ungefär en gång i veckan (varje gång de har tvättid) ringer de till hyresvärden och klagar på tvättstugan, eftersom den alltid krånglar. Är det inte vatten över hela golvet så är maskinerna paj, och så vidare. Ni fattar. Det är en oduglig tvättis, helt enkelt.

Mail ett (11:56): Vänta, nu ska vi se hur det gick för mig när jag skulle tvätta idag:
Kommer ner i tvättstugan, inget vatten på golvet - skönt. Ingen lapp på någon tvättmaskin så båda verkar fungera - skönt. Lägger i två maskiner och går nöjt därifrån.

Kommer tillbaka 1 h senare; ca 1 dm vatten täcker hela golvet - skit. Går upp o hämtar mina fina blommiga gummistövlar och går ner för att ta ut tvätten: men då blinkar alla knappar rött så jag får inte ut den ena. Skit. Stänger av strömmen o sätter om maskinen. tar ut den andra maskinen och ska lägga den i tumlaren (ingen enkelt projekt när man vadar runt i lågvatten, drar vagnar i vattnet och låtsas att jag bor i australien, hoppas på att inte tappa en strumpa eller nåt i det äckliga gråa vattnet).

Ska trycka igång tumlaren, men nej: error. Den fungerar inte. Måste hänga upp två maskiner 60-tvätt i vår lägenhet på 60 kvm.

Går ner efter 1 h igen; inser att den ena maskinen sitter fast, igen. Får leva utan lakan tills imorgon när reparatören kommer, och mina trosor kommer luckras upp av att ha legat blötlagda i 24 h.

Blir skitarg och vill gråta (iaf på andra plats efter jag vill flytta).

Mail två (11:58): och nu sjunger fastighetsskötaren " I am sailing" när han går ner i tvättstugan...

Vi har så trevlig stämning i vårt hus.

No comments: