05/04/2011

5 april

Adolescents heter en av låtarna från Incubus kommande skiva. Låten går lyssna på här. Men hur låter den egentligen? När jag först hörde introt tyckte jag att det lät förvånansvärt bra - väldigt A Crow Left Of The Murder. När låten hade spelats i någon minut eller så kom jag dock på mig själv med att ha glömt bort att jag ens lyssnade på något. Musiken gick in genom ena örat och direkt ut genom det andra.

Den stora frågan är helt enkelt: kommer Incubus någonsin att kunna göra nya godbitar i klass med Agoraphobia, eller ens Nice To Know You (som jag spelade sönder när jag var en pubbig åttaklassare)? Hur ska någon låt kunna mäta sig med Drive eller Southern Girl ("If you're looking for an open book / Look no further / I am yours")? Blir ni nyfikna? Jag slänger in låtarna här nere. Spring sedan till närmsta skivbutik och köp vilken Incubus-skiva som helst som släpptes 2004 eller tidigare.


Incubus - Agoraphobia


Incubus - Nice To Know You


Incubus - Drive


Incubus - Southern Girl

No comments: