04/04/2011

4 april

Yellowcard har släppt en ny skiva. Jag har aldrig varit något stort fan, och av den här nya låthärvan lär jag inte bli det, heller. Låtarna är lite för släta för min smak. I stället vill jag påminna om två av Yellowcards äldre låtar som faktiskt är något att ha. Den första heter Ocean Avenue, och jag fullkomligen älskar bridgen. Texten:

I remember the look in your eyes
When I told you that this was goodbye
You were begging me not tonight
Not here, not now

We're looking up at the same night sky
And keep pretending the sun will not rise
We'll be together for one more night
Somewhere, somehow


Det är fint. Se YouTube-klipp nedan. Bridgen kommer i 2:12.

Den andra låten är en cover. Originalet gjordes av punkrockarna i Lagwagon. Och visst, originalet är riktigt pepp och snabbt och otroligt bra; men Yellowcards version har också något. De tillför låten något nytt. Det är just det jag tycker är så bra med covers. Plus att Ryan Keys röst passar den här låten väldigt bra. Låten heter för övrigt Violins.

No comments: