20/05/2016

20 maj

Frågan är om jag bara ska skita i Blogg 100? Det går ju uppenbarligen inget vidare. Nu har jag glömt att blogga två dagar i rad. Egentligen hade jag planer på att blogga båda dessa dagar, men jag hann tyvärr somna innan jag kom till skott.

I går spelade Miriam Bryant på Grönan och då var Victoria och jag där. Så här såg det ut:






















Som vanligt var hon riktigt bra. Att höra Raised in Rain live är något jag vill uppleva så många gånger som möjligt i mitt liv; det är verkligen en av de bästa livelåtarna jag någonsin har hört. Dessvärre gästade inte Sven-Bertil på Ett sista glas i går, men det är väl något man bara får vara med om en gång i livet.

Annars har jag precis tagit mig ur nationella prov-bubblan bara för att stiga in i nästa, nämligen betygssättningsbubblan. Betygen måste snarast avgöras och förmedlas till samtliga elever innan de går på lov. Och innan dess måste jag hinna bedöma alla uppgifter de mailar mig hela tiden*.

Måste dock passa på att glädjas över det lilla: jag behöver inte planera några fler lektioner det här läsåret. I stället kan jag nu ägna min fritid åt att skapa årets musikquiz (under avslutningsveckan förra året var mitt quiz det mest omtalade på hela skolan**). Hoppas att jag har tid att köra det i någon klass.

* Obs! Även om det tar mycket tid att fånga upp alla inlämningar så här års är jag så klart glad att de mailar. Jag vill ju också att de ska få rätt betyg.

** Källa: omfattande empiriska studier signerade B Karlsson.

No comments: