06/05/2016

6 maj

Var så tagen av vädret i går att jag glömde att blogga. Inte mycket att göra åt. Återigen går vi vidare som om inget hade hänt.

Vad gjorde jag i går då som var så viktigt? Lapade sol, ärligt talat. Victoria och jag åkte in till stan och satte oss på uteserveringen på Åhléns-taket. Där har Paolo Roberto öppnat en restaurang som var ungefär som Vapiano men man slapp titta på när någon lagade ens mat. Efter en lunch där uppe gick vi på stan. En StikkiNikki-glass hann slinka ner också. När vi kom hem igen tog vi på oss gympaskor och gick en promenad.



























På väg hem stannade vi på Landets uteservering och drack en cola (jag) och en cava (? vad är det ens?) (Victoria). Sedan lagade vi middag och slappade i soffan. Det blev alltså ingen Timbuktu på Grönan för mig eftersom jag inte lyckades övertala någon att gå med mig. Sorgligt men sant. Som tur är kommer ju fler chanser att se honom framöver.

Denna dag inledde Victoria och jag med scones-frukost. Sedan gick vi ner till Winterviken där vi köpte lite lunch/fika och satt i deras solstolar. När vi hade ätit upp ville jag titta på djur (surprise!) så vi gick till gården i Eolshäll och därefter letade vi potentiella badplatser längs med vattnet. Inte för att vi ville bada i dag alltså - så vilda är vi inte - utan mer inför sommaren.

Kort sagt har denna långhelg börjat på bästa möjliga sätt. I morgon ska jag ta tag i att bedöma lite nationella prov. Förhoppningsvis utomhus med en kaffetermos strax intill mig.

No comments: